Inloggen
Nog niet geregistreerd? Schrijf nu in

Intercedent, een dankbaar beroep!

Heerlijk, die verse bonenkoffie! De brandstof voor een succesvolle dag…ik kan beginnen. Als intercedent heb je drie hoofdtaken: nieuwe klanten vinden, vacatures van de klant vervullen en kandidaten aan werk helpen.

Selectie
Eerst open ik ons werving & selectiesysteem en bekijk of er nieuwe kandidaten hebben gesolliciteerd. De kandidaten met aansluitende profielen bel ik direct om een intakegesprek mee in te plannen. De andere sollicitanten laat ik weten dat ik aanvullende gegevens nodig heb of dat ik op dit moment niets voor hen kan betekenen.

Om 10.00 uur heb ik een intakegesprek met Christiaan. Hij heeft vorige week gesolliciteerd op de vacature ‘Productiemedewerker’ bij een van onze vaste opdrachtgevers, een mooi bedrijf dat glasproducten produceert en verwerkt voor de bouwsector. Ik heb een leuk gesprek met Christiaan en hij is zeer geschikt voor deze baan. Ik besluit direct te bellen met de HR-manager bij onze opdrachtgever. Hij is enthousiast en maakt ’s middags tijd vrij voor een kennismakingsgesprek met Christiaan.

Relatiebeheer
Na de lunch besluit ik een aantal van mijn relaties te bellen. Op onze vestiging werken we met 3 collega’s en hebben ons klantenbestand zo verdeeld dat de opdrachtgever voornamelijk een vast aanspreekpunt heeft. Dat werkt het prettig voor de opdrachtgever, zo kunnen wij  en persoonlijke band met hen opbouwen.
Nadat een uitzendkracht bij de opdrachtgever is gestart, houden we regelmatig contact. Zo ontvangen we continu feedback en kunnen we de samenwerking optimaliseren.

Sales
Ik zit in een goede flow en bel vanmiddag nog drie potentiële opdrachtgevers. Ik ben ervan overtuigd dat wij hen kunnen helpen bij het vinden van goede medewerkers. Door de juiste vragen te stellen en goed te luisteren, ontdek ik wat hun wensen zijn ten aanzien van nieuwe medewerkers. Bij het derde gesprek word ik uitgenodigd om volgende week een kopje koffie te komen drinken en kennis te maken. Fijn, want face-to-face praat toch wat prettiger.
Soms neem ik zelf het initiatief en spring ik in de auto om mijn potentiële opdrachtgevers te verrassen met een bezoekje. Zo hebben ze gelijk een beeld bij de stem aan de andere kant van de lijn. Vaak kan ik dan ook gelijk de sfeer op de werkvloer ervaren, wat goed van pas komt als we in de toekomst kandidaten gaan zoeken.

Tussen het acquireren door komen er ook nog vragen per mail en telefoon binnen van flexwerkers en opdrachtgevers. Het zijn vragen over loon, uitbetalingen, wet- en regelgeving en openstaande vacatures die ik direct beantwoord.

Administratie
Aan het einde van de middag belt de HR medewerker van onze opdrachtgever. Goed nieuws! Hij is enthousiast over Christiaan dus hij mag over twee weken beginnen. Ik maak direct het contract aan en zorg ervoor dat beide partijen over de juiste informatie beschikken.

Werving
Aan het einde van de dag belt een andere opdrachtgever. Hij heeft extra mankracht nodig voor volgende week. Hiervoor ga ik een vacaturetekst schrijven en ik publiceer deze vacature op www.d-jobs.nl.  Ik zoek in ons werving & selectiesysteem of ik een match kan maken met een ingeschreven kandidaat. Verder struin ik de jobboards af om goede cv’s te vinden. Maar de kandidaten bel ik morgen, want nu is het eerst tijd om naar huis te gaan.

 

 

Gemakkelijk op vacatures solliciteren

Bekijk alle vacatures.
Inschrijven om gemakkelijk te solliciteren.

Bekijk ons direct op onze social media

     

  1. Vacatures
  2. Inschrijven
D-jobs gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close